fredag 15 augusti 2008

Direkt fran Spanien

Jag har tagit mig nerat i Europa via Paris i ca fyra dagar med foraldrarna och vidare till Spanien där jag nu befinner mig. Närmare bestämt i Cádiz pa den spanska sydkusten. Ni kan tro att här är vackert, varmt och alldeles underbart. Europas äldsta stad sägs det, är vacker sa det rinner över och full av turister - spanska turister. Hit kommer inte manga utländska turister vilket uppskattas av mig da jag far öva spanskan till tusen.

I eftermiddag kommer fler kompisar och efter helgen aker vi i samlad tropp till Granada som ska vara om möjligt ännu vackrare. Jag njuter av varma dagar, av att bo pa stranden, bokstavligen, av den goda spanska maten, av den sköna "mañana mañana" inställningen, av allt det vackra att titta pa, av att lära känna en mängd nya människor...

Förhoppninsvis sa kan jag lägga upp lite bilder snart. Kanske mañana ;)

Hasta luego!

1 kommentar:

Linda sa...

Kul att höra! Vi väntar på bilder! Kramar från en allt mer sprickfärdig syster