tisdag 19 augusti 2008

Madrid

Jag har äntligen tagit mig till huvudstaden och den är varm och vacker. Vi ankom mitt pa dagen efter en ca 5,5 timmars resa fran Granada där vi spenderade gardagen. Jag har det sa skönt här i Spanien, vill nästan inte aka hem ;)

I Madrid har vi installerat oss nagra stycken hos en kompis som bor finare än fint - högsta vaningen med vacker utsikt fran terassen och pool pa garden som vi saklart redan använt. Madrid är otroligt varmt, varmare än Cádiz som ligger vid havet och har havsbris. Här är det bara en kokande gryta mitt i inlandet med ingenstans att fly hettan. Nagra till har ankommt och anslutit och ikväll blir det middag i folkhavets Madrid. Staden känns verkligen stor och man kan lätt första att det bor sex miljoner pers här.

Nu har jag duschat, vi softar i vaningen och väntar pa att de andra ska komma. Jag klagar inte.

Inga kommentarer: