onsdag 1 oktober 2008

Direkt från jobbet

Har ju börjat jobba igen. Igår var premiären. Men det var ingen sådan där glamorös eller ens särskilt spännande premiär. Jag kom, jag såg, jag lärde mig nytt, jag åkte hem. Redan idag är jag ensam på kontoret. Det är lågsäsong och inte jättemycket händer. Jag klagar förstås inte men det är dötrist att sitta själv.

Imorgon ska jag äntligen färga min utväxt. Har väntat och nu är håret halvfärgat. Inte snyggt. Egentligen har jag inte alls råd, men det bara måste göras. Jag är inte glad när jag är ful. Är någon det egentligen. Så imorgon ska jag återigen se mänsklig ut. Så mycket det nu är möjligt. Man blir mumielik av att bara sitta inne hela dagarna; uppsats eller jobb.

Snart får jag gå hem dock. Kanske orkar jag ta mig en joggrunda när jag kommer hem. Kanske.

Inga kommentarer: