onsdag 3 december 2008

Gäralaus

Man kanske ofta beklagar sig över sin jobbsituation eller bara att man för tillfället har ett ganska trist och händelselöst liv. Men som gäralaus, som vi säger på jamska, blir man den bästa uppfinnaren. Jag lyssnar som bekant på mycket radio när jag jobba och inte mycket händer och idag har jag lämnat den vardagliga radiostreamen på P3 och lyssnat mig igenom en mängd "Sommar i P1" program från i somras.

En sådan lycka. Underhållande och informativt. Mest underhållande dock, då de flesta pratar om sitt liv. Men ett tips är att om du missat något Sommar-program i somras så kan du lyssna på dem igen via deras hemsida. Jag har av helt okänd anledning lyssnat på tre komikers prat (David Batra, Mickael Tornving, Pia Johansson) och en popstjärna (Annika Norlin), av vilka två kommer från mitt Östersund (Tornving och Norlin).

Inga kommentarer: