måndag 29 december 2008

Svar på frågor om mig

Idén är snodd av Alex och frågorna av Blondinbella. Jag låter er härmed lära känna mig lite bättre, om ni nu inte känner mig redan. Håll tillgodo!

Hur många syskon har du?
Tre - storebror, storasyster och lillasyster.

Kommer många fram till dig på stan och säger "det där är ju blondinbella"?
Nä aldrig, vi är inte särskilt lika hon och jag. Men jag ser henne ibland, fast jag säger aldrig sådär till henne.

Bor du hemma eller i din egna lägenhet?
I studentboende.

Berätta om Jombe, Marcel och Gustav!
Konstig fråga, jag känner inga som heter så.

Är/har du varit missnöjd med din kropp eller haft komplex?
Nej jag är rätt het, visst kan kompisarna ibland få höra annat ibland (om mig själv alltså), men det är sällan.

Favoritaffärer?
H&M, TopShop...

Vart pluggar du?
Stockholms universitet.

Vad har du för folk som hjälper dig?
Det mesta gör jag själv, annars föräldrarna.

Vad gör du i MUF?
Inte ett skit hoppas jag.

Är du kristen?
Yes box!

Musiksmak och favoritlåt?
Åh, alltid så svår fråga, ändras ganska ofta, men typ en blandning av allt - pop, rock, hiphop, disco, electro...

Storlek i jeans, skor?
27 och 36.

Hur kan du ha så snygg kropp? Tränar du eller vad gör du? =) Kramar Sofia
Tack Sofia, du är alltbra gullig. Jag tränar, ibland, när jag har råd med träningskort eller om jag kan springa ute.

Hur får du ditt hår sådär fint?
Du måste vara den enda som tycker att jag har fint hår. Själv avskyr jag det just nu, behöver klippas och slingas om. Men i stylingväg väljer jag saltvattensprej och VolumeMaster.

Kan du inte visa upp dina absoluta favorit plagg, och var köper du dina grymt snygga romantiska klännigar? :D
Jag bär nog aldrig romantiska klänningar. Sen är ju inte det här någon modeblogg, även om det ibland kommer en bild på något jag har på mig.

Varför sålde du din marc jacobs väska?
Men om jag hade en skulle jag väl inte sälja den heller!

Vilket gymnasium gick du i?
Wargentinskolan i Östersund.

Hur lång tid tar det att skriva ett mellanlångt inlägg i bloggen (komma på ämne, lägga in bild, skriva texten)?
Inte särskilt länge, sisådär tre minuter i genomsnitt kanske. Beror ju lite på om jag har något extra spännande att berätta om eller så.

Hur känns det då du ser alla elaka kommentarer?
Elaka kommentarer? Jag får ju inga kommentarer alls egentligen (känn er träffade läsare.)

Vilken julklapp var den bästa i år?
Allt det där som jag behöver.

Vad tror du att du skulle göra idag om du aldrig skulle ha börjat blogga?
Hehe, ja ungefär samma sak som nu skulle jag tro, bara det att ingen skulle veta om det. Så stor plats har ju inte bloggen i mitt liv att den liksom förändrar mitt livsmönster.

Är du rädd för att folk ska tappa respekt för dig iochmed ditt tv-program?
TV-program?? I wish!

Vad är det roligaste du gjort i ditt liv?
Alla de resor jag gjort och de äckligt galna och härliga perioder jag bott utomlands!

Tror du att man kan bli älskad av någon annan om man inte älskar sig själv?
På avstånd kanske, men det är nog svårt. Folk som inte tycker om sig själva utstrålar en grymt avtändande osäkerhet.

Har du eller har du haft ätstörningar?
Skojar du?! Äta är kanske det bästa man kan göra! OK, det där skulle ju kunna antyda Bulimi, men nej nej, jag behåller allt jag stoppar i mig, år, för år, för år, för år...

Har du hoppat av skolan för att du tjänar så bra på bloggen?
Hahahaha jag önskar att jag tjänade pengar på det här, då kanske jag skulle ha lite stålar i fickan. Och som sagt så har inte bloggen en sådan betydelse att den skulle få mig att hoppa av någonting egentligen.

Vad skulle du välja mellan? Att äta middag och köra en duett till Mamma Mia med din stora idol Agneta Fältskog eller förlora allt ditt smink från favoriten MakeupStore och alla dina pälsar (du får aldrig mer köp nytt)?
Först och främst så är varken Agneta Fältskog min "stora idol" eller MakeupStore mitt favoritmärke på makeup och pälsarna du antyder att jag har måste vara de där pälsstövlarna jag köpte secondhand i Berlin (?) Någon annan päls har jag inte (förutom den jag odlar på benen såhär i vintertid). Vill få det klargjort. Så. Men om jag nu måste välja mellan pest eller kolera så får det väl bli att behålla sminket och stövlarna. Att sjunga duett skulle både Agneta och jag förlora på.

Hej, det skulle vara kul att få veta vad din IQ ligger på! Eftersom du är en sån framgångsrik, ung affärskvinna.
Ja, eh affärskvinna, jag vet inte det jag...men tack. Du kanske tänker på mitt sinne för att hålla min ytterst skrackliga budget. Hur som helst ligger det inte mycket IQ bakom det, inte svårt alls, inte spendera = inte måsta leva som en fattig kyrkråtta (ja typ i alla fall). En gissning såhär på rak arm är väl dock att den ligger på en sådär 150 knyck, kanske.

Vad är det för fel på fuskpäls?
Är det något fel på det? Har jag missat något? Ja annat än att det inte är äkta då.

Har du något mål med livet som du är rädd att du aldrig kommer kunna uppfylla?
Nä inte egentligen, jag gör det mesta jag drömmer om och vill göra istället för att, ja, inte göra det. Men allt har sin tid.

Din assistent Emelie, jobbar hon hel-tid med att vara din assistent?
Återigen vet jag inte vad du snackar om, någon Emelie finns inte, har aldrig funnits och kommer med allra största sannolikhet aldrig att finnas. Jag slutade med låtsaskompisar vid 5 år ålder.

Vad kännetecknar dig?
Det borde du ju egentligen fråga mina nära och kära om, men jag kan väl se mig som äventyrlig, snäll och glad.

Blir du någonsin nervös? Och vad gör du när du blir det?
Ja tjena ja! Jag blir ofta nervös och då ser jag enormt generad och fjårtisaktig ut.

Du har haft många framgångar i år och mycket roligare saker som hänt. Men vad tycker du har varit det allra roligaste/bästa som hänt?
Framgångar och framgångar, tja, jag har lyckats (så när som på) skriva två kandidatuppsatser vilkat inte är helt illa. Plus lite annat. Men det bästa som hänt är nog att jag fått ett alladeles nytt och urgulligt syskonbarn och det roligaste var nog Spanienresan augusti.

Hur gammal var du när dina föräldrar separerade & hur har det påverkat dig?
Mina föräldrar är iallra högsta grad tillsammans fortfarande! Och kom inte och påstå något annat. Du har många felkällor märker jag.

Vad vill du åstadkomma med ditt kändisskap? Eller är det kanske bara det att du vill vara kändis och få uppmärksamhet?
Jag kan inte säga att jag märkt av alls att jag skulle vara känd. Känns ju lite läskigt på det sättet, hur har folk fått nys om mig liksom? Men visst uppmärksamhet vill väl alla ha. Kanske, beror ju på förgående resonemang.

Vem har mest makt; Gud, USAs president eller den enskilda individen?
Är det här en trick question eller?

Vad är din största svaghet?
Ibland tror jag nog inte så mycket på mig själv som jag borde. Och saltlakrits.

Tror du på spöken/vampyrer, eller övermänskliga saker?
Alltså jag kollar serien Tru Blood och börjar nästan tro att det finns vampyrer... Men spöken, nej.

Känner du dig som en glamourös prinsessa?
Nej inte alls och jag uppskattar inte ironin i den här frågan. Tror förresten inte jag skulle vilja känna mig som det heller.

Hur känns det att veta att du är Sveriges förmodligen mest hatade tjej?
... vad... när... Alltså jag tror jag är rätt så älskad. Men om du säger det så... whatever I might have done.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha... du är rolig du!!! kram på dig!